Aktív iskola lettünk!

Iskolánk az idei tanévtől csatlakozott a Magyar Diáksport Szövetség „Aktív Iskola” elnevezésű mozgásösztönző programjához. A csatlakozással a legfontosabb célunk, hogy olyan környezetet alakítsunk ki a gyerekek számára, amely támogatja a mentális és fizikai fejlődésükhöz és jóllétükhöz szükséges rendszeres mozgást.


A komplex program hátterében azok a kutatási eredmények állnak, melyek szerint a mozgást támogató iskolai környezetben a diákok bizonyíthatóan szívesebben járnak iskolába, könnyebben tanulnak és jobb jegyeket is szereznek, jobb közösséget alkotnak, kezdeményezőbbé válnak az iskolai programokban, továbbá javul magatartásuk, társas kapcsolataik és az iskolai légkör egyaránt.

Az Aktív Iskola program keretében ezért számos területen igyekszünk mozgást ösztönző programokat, tevékenységeket megvalósítani, például:
  • hangsúlyt fektetünk a minőségi testnevelésre: a testnevelést tanító pedagógusaink fejlesztésére és a fittségoktatásra;

  • bővítjük a tanórán kívüli diáksportfoglalkozások és -események körét, vagyis a minőségi diáksport lehetőségeket;

  • egészséges életmódot támogató környezetet teremtünk: olyan iskolai környezet kialakítására törekszünk, amely egészséges életmódra ösztönzi a tanulóinkat;

  • ösztönözzük a tanulói bevonódást az iskolai sportaktivitások szervezésébe, lebonyolításába;

  • folyamatos tapasztalatmegosztó, tájékoztató és fejlesztést célzó kommunikációt folytatunk iskolán belül, a szülői közösséggel, más Aktív Iskolákkal, lehetséges partnerekkel a településen, tehát hangsúlyt fektetünk a partnerségre és a kommunikációra.

Az Aktív Iskola program idén országszerte több, mint 600 általános és középiskolában indult el. Intézményünk a csatlakozással egyrészt egy számos lehetőséggel járó rendszer részévé vált, másrészt pedig egy jól működő közösség tagjává is. A program működése ugyanis egy jól felépített motivációs rendszeren alapul, amely a résztvevő, és a különböző mozgásösztönző programokat megvalósító iskolákat nemcsak szakmai támogatással ösztönzi, hanem sportszerekkel, programlehetőségekkel, további szolgáltatásokkal is. Az Aktív Iskola közösség részeként pedig szeretnénk az egymást segítő és támogató intézményi kapcsolatok előnyeit is kihasználni.

A tanév során megvalósított programjainkért pontokat és minősítéseket gyűjthetünk, amelyekkel a minősítési rendszerben (klubszint, bronz, ezüst és arany szint) az évek során szeretnénk minél magasabb minősítésű Aktív Iskolává válni, és minél több, a gyerekek mozgását ösztönző sporteszközt és élményt biztosítani számukra.

Hiszünk benne, hogy Aktív Iskolaként tanulóink számára segíteni fogjuk az egészségtudatos, mozgásban gazdag életvezetés kialakítását, és ebben a kollégáinkon kívül a szülői közösségünk is támogat majd bennünket.

További információ az Aktív Iskola programról: www.aktiviskola.hu

Köszönettel,
Az iskola vezetősége



Márton nap 2025


Tudtad, hogy a Márton-napi népszokásokhoz kapcsolódó lámpás felvonulás Szent Márton emlékét őrzi és a jó cselekedeteket szimbolizáló fényt juttatja el az emberekhez?
Rég volt mikor az Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskola alsó tagozatos tanulói Márton- napi lámpás felvonulást tartottak.
Gondoltam, ideje feleleveníteni ezt a hagyományt és november 11-én az iskolánk udvarán tartott 2. osztályos németes diákok műsora, majd a Márton-napi rajzverseny kihirdetése után elindultunk a falu utcáiban lámpásainkkal.
Szép hosszú sorban vonultunk és csodálatosan énekeltek a gyerekek, majd a felvonulás végén az iskola udvarára invitáltuk az érdeklődőket egy közös falatozásra, egy kis zsíros kenyérre és meleg teára. A gyerekek színes papírokból, ragasztó és festék segítségével, készíthették el egyedi lámpásaikat, így nem csak a kézügyességük fejlődött, hanem kreativitásuk is kibontakozhatott. Diákjaink a szüleikkel, tanítóikkal és társaikkal vettek részt a felvonuláson, ahol büszkén mutatták be saját alkotásaikat.
Így vált a Márton-nap emlékezetes és örömteli élménnyé minden résztvevő számára.
A rendezvényről készült fotók itt és az iskola facebook oldalán is megtalálhatóak.
Nagy Judit tanító


Pályaorientációs nap 2025


2025. október 18-án Pályaorientációs Napot rendeztünk az Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskolában. A rendezvényen az alsó és felső tagozaton tanuló diákok más-más feladatokat kaptak. Az alsós tanulóink osztályszinten, míg a felsős tanulók 10-12 fős csoportokra osztva végezték el a megbízatásukat. Mind az alsósoknak, mind a felsősöknek nagy élményt nyújtott a program, köszönhetően vendégeinknek és vendéglátóinknak, akik szaktudásukkal, jelenlétükkel, elkötelezettségükkel hozzájárultak a Pályaorientációs Nap sikeréhez. Köszönjük a rendezvényünk támogatását!

Velük volt teljesebb a nap:

66.számú Ezerjó Coop Szupermarket – Kőrösi Csaba,
Agro Ireg Kft – Magyar Edina,
Búsné Csuka Adrienn,
Egerszegi-Papp Zsanett,
Erdei Jenő,
Erdélyiné Berg Teréz
Gyulai Erika, Hopp Andrea, Ötvös Erika,
Harangozó Szikvíz Kft – Harangozó József,
KSZC Rudnay Gyula Szakképző Iskola és Kollégium – Krépné Kádár Szilvia, Rentler Péter és a diákjaik
Macher Róbert, Kizlinger Dániel,
Nyikos-Süvegjártó Judit,
Plasek Tamás,
Szalai Barbara
Szűcs Balázs, Szűcs Balázsné,
Tolna Vármegyei SZC Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium – Müller Katalin, Németh Lehelné, Molnár Gábor és diákjaik
Tóthi Ernő Mihály,
Vékony Kata,
Zsolnin András, Zsolnin-Lamm Ágnes,

Segítségüket nagyon köszönjük, találkozzunk jövőre ismét!


Ökoiskola

Sikerrel pályáztunk az Ökoiskola címre.





Határtlalanul Horvátországban

A „Határtalanul” program jóvoltából az Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskola hetedik osztályos tanulói különleges lehetőséget kaptak: öt napon át fedezhették fel a horvátországi magyar emlékeket, történelmi helyszíneket és természeti kincseket. A tanulmányi kiránduláson 28 diák és 3 kísérő pedagógus vett részt. A beszámoló folytatásáért ide kattintson!
A képek itt láthatóak


Betűző verseny

Várjuk az érdeklődő diákokat!





Komplex tanulmányi verseny

2025.április 14-én, hétfőn a gyönki Hegyhát Általános Iskola komplex tanulmányi versenyén vettünk részt az Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskolából két csapattal.
Rajtunk kívül még 10 csapat volt, voltak akik Ozoráról, Hőgyészről, Simontornyáról, Szakályból, Kölesdről és Gyönkről érkeztek.
Ez a verseny nemcsak a tanulók tudását, hanem kreativitását, csapatmunkáját és problémamegoldó képességét is próbára teszi.
A diákok csapatokban dolgoztak, ami még érdekesebbé tette az eseményt. Minden csapat kapott egy feladatlapot, amelyen különböző tantárgyakhoz kapcsolódó kérdéseket és feladatokat talált.
A komplex tanulmányi verseny azért különleges, mert nem csak egy tantárgyat érint. Például lehetnek matematikai rejtvények, irodalmi szövegértési feladatok, környezetismereti kérdések, sőt még kreatív rajzolási vagy írásbeli feladatok is. Ezáltal mindenki megmutathatja, miben a legjobb.
A „ Rózsaszín Manók” nevű csapatunk : Drávecz Réka, Mosberger Martina és Susóczki Lilla az előkelő III. helyezést érték el a versenyen. A másik csapatunk, az „ Iregi királynők” voltak: Kovács Mira Melissza, Szuhai Zsófia és Teplán Natália, sajnos ők idén lecsúsztak a dobogóról.
Nagyon büszkék vagyunk rájuk! Minden résztvevőnek gratulálunk!



Deák bál 2025

Sok szeretettel várunk mindenkit!





Jókai 200-Ültess fát

200 éve (1825. február 18-án) született Jókai Mór, a nagy mesemondó, a magyar romantikus próza legnagyobb alkotója.
A Magyar Országgyűlés 2025-ös évet Jókai születésének 200. évfordulója alkalmából a „Jókai 200” emlékévvé nyilvánította.
Ezen okból, illetve, hogy a magyar költészet napja is a Fenntarthatósági Témahét idejére esik, egy közös versmondásra hívtuk az osztályokat a projekt segítségével, összekapcsolva az irodalmat a környezetvédelemmel.
Ültess fát!
Hogyha mást nem,
lombot ád.
Árnyékában megpihenhetsz,
gondot ő visel reád.
Jó tavasszal nyit virágot,
messze érzed illatát.
Kis madárka száll reája,
ingyen hallgathatod szavát.
Ültess fát!
A versmondásról készült videót itt nézhetik meg.



Happy hét


Az Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskola is csatlakozott a Happy hét programsorozatához, amely az egészséges életmód népszerűsítését tűzte ki célul.
Ennek részeként az iskola 247 tanulója vett részt az országos vízivási rekordkísérletben.
A program célja, hogy felhívja a figyelmet a megfelelő folyadékbevitel fontosságára.
A diákok izgatottan gyülekeztek az iskola udvarán, ahol mindenki egy pohár vízzel készült a nagy pillanatra.
A visszaszámlálás után egyszerre emelték poharaikat, és egy időben fogyasztották el a vizet.
A rekordkísérletet dokumentálták, hogy hitelesíthető legyen a részvétel.
A gyerekek lelkesen vettek részt az eseményen, és örömmel támogatták az egészségtudatos kezdeményezést.
A pedagógusok és szervezők is büszkék voltak a diákokra, akik fegyelmezetten és lelkesedéssel teljesítették a kihívást.



Iskolában az erdő


Az idei tanévben sikeresen pályáztunk az „Iskolában az erdő programra”. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, ugyanis sikerült aközé az 500 iskola közé bekerülni, akik részt vehetnek ezen a programsorozaton.
2025. március 11-én Szegedi Viktória, a Lengyel-Annafürdői Erdei Iskolából látogatott el intézményünkbe, ahol három osztálynak (3.b, 4.a, 4.b) tartott egy-egy 45 perces előadást a talajról.
A gyerekek játékos formában ismerkedhettek meg a talajtípusokkal, a talajban lakó élőlényekkel és megtudhatták miért is fontos a talaj számunkra.

Barnáné Ágh Anikó



Az iskolapszichológus segít

Beiratkozás


Tamási Tankerületi Központ


Hirdetmény a Tamási Tankerületi Központ fenntartásában lévő általános iskolai beiratkozásról

Értesítem az érintett szülőket, törvényes képviselőket (a továbbiakban: szülők), hogy 2025/2026. tanévre történő általános iskolai beiratkozásra az alábbi időpontokban kerül sor:
  • 2025. április 10. (csütörtökön) 8 órától 19 óráig

  • 2025. április 11. (pénteken) 8 órától 19 óráig

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 45.§ (1) bekezdése értelmében Magyarországon minden gyermek köteles az intézményes nevelés-oktatásban részt venni, tankötelezettségét teljesíteni
A tankötelessé váló, azaz a 2019. augusztus 31-ig született gyermekét a szülő köteles beíratni a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára.
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31 a) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 21. § (1) bekezdése értelmében a tankötelezettség megkezdésének feltétele, hogy a gyermek értelmi, lelki, szociális és testi fejlettségének állapota elérje az iskolába lépéshez szükséges szintet. A Rendelet 22.§(3) bekezdése szerint az adott évben tanköteles korba lépő sajátos nevelési igényű gyermeket a szülő a szakértő bizottság véleményében vagy a tankerületi központ végleges határozatában megjelölt időpontig köteles beíratni a kijelölt iskolába.
A Rendelet 22. § (4) bekezdése szerint beiratkozáskor a szülőnek, törvényes képviselőnek személyesen be kell mutatni a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat. A beiratkozás napját megelőzően javasoljuk a KRÉTA e-Ügyintézés (https://eugyintezes.e-kreta.hu/k:ezdolap) oldalon az adatok online beküldését, mert így az online előzetes jelentkezés hatására a személyes megjelenéskor rendkívül gyors és gördülékeny ügyintézés valósulhat meg.
Az Nkt. 50. § (6) bekezdése alapján az általános iskola köteles felvenni azt a tanköteles korú tanulót, aki életvitelszerűen az általános iskola körzetében lakik. A pedagógiai szakszolgálatot ellátó intézmény működési körzetét, valamint a kötelező felvételt biztosító általános iskolák felvételi körzeteit az Oktatási Hivatal a köznevelési információs rendszerben (KIR) és a Tamási Tankerületi Központ honlapján nyilvánosságra hozta.
A Rendelet 22.§ (7)-(8) bekezdései értelmében életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanuló a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében található ingatlant otthonául használja, és az ilyen ingatlan a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásában a tanuló lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként az iskolai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel. Az iskola igazgatója jogosult az életvitelszerű körzetben a lakás tényét ellenőrizni a területileg illetékes védőnőtől származó, a védőnői ellátás igénybevételét igazoló nyilatkozat bekérésével, vagy családlátogatás kezdeményezésével.

A felvételről az iskola igazgatója dönt a Rendeletben foglalt eljárásrend szerint A jelentkezés elutasítása esetén a szülő jogszabálysértésre vagy érdeksérelemre való hivatkozással a közléstől, ennek hiányában a tudomására jutásától számított 15 napon belül a gyermek érdekében eljárást indíthat. A kérelmet a fenntartóhoz címezve, de a döntést hozó intézménynél benyújtva kell előterjeszteni. Az eljárásra állami fenntartású nevelési-oktatási intézményben a fenntartó vezetője (Tamási Tankerületi Központ. címe: 7090 Tamási, Szabadság u. 29.); települési önkormányzat által fenntartott nevelési-oktatási intézmény esetén a jegyző, más fenntartó esetén jogi és igazgatási képzési területen szerzett felsőfokú végzettséggel és szakképzettséggel vagy a döntéshozó nevelési-oktatási intézményben igazgatói munkakör betöltésére jogosító felsőfokú végzettséggel rendelkező személy járhat el. Amennyiben a választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára .

Felhívom a figyelmet arra, hogy a fenti rendelkezések szerinti körzetmegállapítás nem érinti a szülő szabad iskolaválasztáshoz való jogát

Kérem a Kedves Szülőket, hogy a jelzett napokon tegyenek eleget gyermekük általános iskolai beíratási kötelezettségüknek.

Tamási, 2025. március 4.

Csike Tamás

tankerületi igazgató



Hit- és erkölcstan tájékoztató


A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény és a 20/2012. (VIII.31.) a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló EMMI rendelet alapján intézményünk a 2024/2025-ös tanévben is megszervezi a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházak képviselői által tartott tájékoztatót.
A tájékoztatás a 2025/2026-os tanévben leendő 1. osztályos tanulók szüleit érinti, de szeretettel várunk minden olyan szülőt, akinek gyermeke az idei tanévben is részt vett etika vagy hit- és erkölcstan oktatáson, hiszen nekik 2025. május 20-ig módosításra van lehetőségük. A módosítás iránti írásos kérelmet az intézmény vezetőjéhez kell eljuttatni 2025. május 20-ig.
A tájékoztatásért kérem kattintson ide



Bolyai Természettudományos csapatverseny

Diákjaink sikere a Bolyai Természettudományos csapatversenyen

Iskolánk 3-4. osztályos diákjai első ízben méretették meg magukat a Bolyai Természettudományos csapatversenyen. A körzeti fordulót, melyben Tolna, Somogy és Baranya Vármegye (Dél-Pannónia régió) diákjai versenyeztek, január 10-én rendezték meg. Iskolánkban 7 csapat írta meg a központilag kiküldött versenyfeladatot. A tanulók iskolai tudásán kívül nagyon sok feladat az általános tájékozottságukkal kapcsolatos volt. A feladatlapokat a verseny honlapjára kellett feltölteni, majd rövid időn belül meg is kaptuk az eredményeket, melyek a következőképpen alakultak:

3. osztályosok (28 induló csapatból):
25. helyezett az ÖkoDeákok csapata: Dudor Melinda Loretta, Kelemen Alíz, Tóth Adél Mária 3. b osztályos tanulók
24. helyezett a Nyuszik csapata: Tóth Zsombor, Németh Natália Natasa, Szakály Viktor 3. a osztályos tanulók
16. helyezett a szarvasok csapata: Zsolnin Mátyás Pál, Horváth Nenszi, Vass Vanda 3.a osztályos tanulók
4. helyezett az Öko Manók csapat: Császár Csenge, Csincsi Bendegúz, Kondacs András, Sütő Bence 3. b osztályos tanulók.

4. helyezett csapatunk 8 ponttal maradt le a dobogós helyről, így sajnos az országos írásbeli fordulóra nem jutottak tovább. A szereplésükért járó jutalmat február 14-én Kaposváron lehet majd átvenni.

4. osztályosok eredményei (52 induló csapatból)
39. helyezett a Természetvédők csapat: Domoszlai Viktor Dávid, Gruber Dániel, Szabó Anna Izabella 4.a osztályos tanulók.
34. helyezett a Zöld Manók csapat: Bálint Nóra Regina, Mosberger Martina, Susóczki Lilla 4.a osztályos tanulók.
31. helyezett a Vadmacskák csapat: Fazekas Janka, Sere Katalin, Takács Léna Larissza 4. a osztályos tanulók.

Gratulálunk minden résztvevőnek. Bízunk benne, hogy a következő tanévben is ilyen lelkesedéssel vesznek majd részt a versenyen!

Barnáné Ágh Anikó



Oldal:       >>