Budapestre kirándult a 2.a osztály

Tanító nénijeink elhatározták, hogy megint elvisznek bennünket egy élménydús kirándulásra.

November 29-én már kora reggel a buszmegállóban gyülekeztünk, hogy Siófokra utazzunk. Onnan vonattal folytattuk utunkat. Közülünk sokan most utaztak életükben először ezzel a közlekedési eszközzel. A legmodernebb vonatok egyikét sikerült kifognunk, szerencsére kevés utassal, így a lehető legkényelmesebben és gyorsan Budapestre értünk. Útközben kártyáztunk, beszélgettünk és a mellettünk elsuhanó tájat néztük. Láttuk a Balatont, a Velencei tavat és a Dunát.

Megérkezésünkkor idegenvezetőnk már várt minket és nagyon kedvesen kalauzolt végig utunk során. Metróra szálltunk. Nagyon érdekes volt a hosszú mozgólépcső a föld alá. Először féltünk is tőle egy kicsit, aztán mikor már hatodszorra csináltuk végig, nagyon élveztük!

Végre megérkeztünk a Játékszínbe! A Süsü, a sárkány kalandjai című zenés mesejátékot néztük meg. Süsü, a jószívű egyfejű sárkány mindenkinek ismerős volt már a tévéből, de élőben, közelről látni, fantasztikus élmény volt!

Előadás után a közeli Lalibela etióp étterembe mentünk ebédelni, ahol az afrikai tulajdonos nagyon kedvesen fogadott minket. Egzotikus környezetben, eredeti afrikai tárgyak között fogyasztottuk el ízletes ebédünket. Innen aztán végre a mini citybe mentünk!

Már napok óta vártunk erre! A mini city egy kisméretű interaktív gyerekváros, ahol kipróbálhatjuk, mit csinálnak a nagyok. Átváltozhattunk fodrásszá, száríthattunk hajat, lehettünk eladók egy hipermarketben, belebújhattunk egy festő ruhájába, befesthettünk egy falat, lehettünk autószerelők vagy hírolvasók. Mikor már jól elfáradtunk, leültünk egy picit pihenni. Ott épp a Rex Kutyaotthon Alapítvány Barka nevű kutyája tartott ügyességi bemutatót. Játszhattunk is vele, visszahozta az eldobott labdát, ült, feküdt. Egyszer csak azt vettük észre, hogy valaki közeledik felénk piros ruhában. Hát a Mikulás volt! Krampuszai elmesélték neki, hogy milyen jó gyerekek voltunk, így mindannyian kaptunk szaloncukrot. Köszönetképpen egy dalt énekeltünk neki.

Nehéz szívvel hagytuk el a játékvárost, mert még annyi mindent szerettünk volna kipróbálni, de az idő gyorsan elszállt, várt bennünket a Parlament. Eddig még csak képen láttuk, így nagyon meglepődtünk, hogy ilyen hatalmas és szép ez az épület! Az Országház látogatható részében egy idegenvezető kísért minket végig. Azon a vörös szőnyegen lépdeltünk mi is, amin az ország vezető politikusai is járnak. Megnéztük a lépcsőházat, az üléstermet és a kupola alatt a magyar koronát, jogart és az országalmát. Épp őrségváltásra értünk oda. Pisszenés nélkül néztük végig a ceremóniát.

Végül még egy metrózás következett a péntek esti pesti csúcsforgalomban, majd a sok élménytől fáradtan szálltunk fel a hazafelé tartó vonatra, ahol vidáman beszéltük meg a kirándulás feledhetetlen pillanatait.

Reméljük, lesz még ilyenben részünk!